Mittwoch, 22. August 2012

Warmachine Terrain / Warmachine Gelände

Here you get an overview of my tapletop terrain wich I built for the game Warmachine by Privateer Press. There are several different terrain pieces wich fit in the fluff of Warmachine. The range goes from simple forests to a big outpost for the faction Khador. There is a swamp with a ruin and a Cryx NecroGenerator.


In the moment I work on the presentation of my works cause its not so easy to make pictures that catch the whole feeling of the terrain piece. You can see my trails!

The problems depend in the size of the background screen. It is difficult to get the right picture detail. If u have neutral screen in white or grey you can focus on one terrain piece. I think that works and its much more faster than doing this job with Photoshop.

Detail pictures are much more easy to shoot cause you can focus on a certain subject and if you use a interesting persective it turns out very well. In my opinion! ;-)

My next tasks are to build some bigger screens and I need some hills to cover the small slot between the background and the table. And hills will also give some more topography wich makes it all more interesting.


Deutsch: Es geht mal wieder weiter bzw. ans fertig machen. Ich hab nun schon fast einen ganzen Spieltisch mit Warmachine Gelände fertig und versuche nun die Geländestücke angemessen ins Szene zu setzen. Zum einen möchte ich Detailaufnahmen hinter neutralen Hintergründen machen und natürlich richtig schöne Bilder vom kompletten Diorama.


Die Detailaufnahmen vom Warmachine Gelände klappen schon etwas besser, da man sich auf intensive Bereiche konzentrieren kann. Das Fotografieren vor einem neutralen Hintergrund ist vor allem effektiv und erspart mir lästige Arbeit mit Photoshop. Mag ich nich! ;-)

Am schwierigsten sind aber Aufnahmen von der kompletten Spielplatte. Hier sind meine Hintergründe zu klein, um den passenden Ausschnitt zu fotografieren. Außerdem brauche ich noch mehr Hügel, diese sollen den Übergang zwischen Hintergrund und Spielplatte weicher gestalten. Außerdem macht Topographie das gesamte Warmachine Gelände interessanter. Das ist auch ein großer Vorteil für die Fotografie, denn es sind spannendere Winkel möglich, solange ich auch größere Hintergründe baue bzw. male.

Viel Spaß mit meine verrückten Bastelein!
Lenny

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen